16.05.11

ja ni..eftersom ni så gärna vill veta hur det går för mig så ska jag börja skriva igen..

Idag är det dag nr 8 och det var första gången jag lämnade barnen på skolan. Förra veckan hade de lov och då hade vi ganska mycket tid tillsammans. Vi hade även tur med vädret, men idag regnar de som in i helvete. Jag fick byta om till torra kläder när jag kom hem. Och då hade jag ändå paraply..

Nu när jag har varit här i lite mer än en vecka så börjar det känns lite ensamt, eftersom jag inte har några vänner än och de gör att man saknar alla där hemma lite mer. Dock saknar jag inte Sverige. I helgen ska jag troligtvis träffa en annan au pair från Irland, det ser jag verkligen fram emot. Imorgon börjar också min språkkurs, det är en gång i veckan jag ska gå, varje lektion är nästan tre timmar lång! tyckte att det räckte såhär i början. min värdfamilj tyckte att jag skulle gå den mer intensiva kursen men jag tror de kan bli för mycket i början och grammartiken kanske är jätte svår och inte så lätt att mata in bara sådär. Det känns lite pirrigt, man vet liksom inte vilka man kommer träffa.

Såg att Sverige kom trea i Eurovision i lördags också, yey bra jobbat lilla sverige! det var verkligen längesen. synd att de där fula azerbajzan bla bla bla paret vann, de var inga speciella egentligen och de har nog inte ens råd att hålla tävlingen nästa år. Tror inget annat land tar tävlingen på sånt allvar som vi i Sverige gör. Här bryr de sig typ inte.

Jag ska försöka komma iväg så snart det slutat spö regna och gå på museeum idag, slutar det inte att regna får jag väl försöka mig på lokal trafiken vilket jag helst inte känner för eftersom de finns två miljoner olika spårvagns linjer. allt blir så mycket enklare med cykeln.

Jag kommer inte att kunna lägga upp bilder än eftersom jag glömde sladden till kameran hemma och jag har inte kunnat köpa en iphone än för att jag måste öppna ett bankkonto först och bli inskriven av myndigheterna på min adress. Det är mycket sånna saker som inte är klara än.

Kommentarer
Postat av: Shell

Jag tänker på dej hjärtat :)

2011-05-17 @ 16:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0