hair is my passion

ännu en ledig dag, men jag har en del att göra, gah. Igår var det praktik men jag hade inte så mycket att göra, min bror skulle ha kommit men gjorde inte det och då vart jag grinig. så imorgon efter skolan ska jag gå och köpa en bok där man kan skriva upp sina kunder, asså en kundbokningsbok. Det är lite svårt att bara ha allt i huvudet sen är det så lätt att man blir utnyttjad och kommer hem till folk och klipper, men då lär jag mig ju inget, så i framtiden ska jag försöka ha alla klipp och färgningar på salongen. så ni får gärna komma dit istället! glöm inte att jag färgar för samma pris som att köpa en egen färg i affären, och med ett bättre resultat.

några enkla skäl till varför man inte bör köpa en färg och färga själv:

1. man har inte kunskapen om vad som kan hända med håret
2. du riskerar att missfärga det
3. du skadar ditt hår
4. om du är blond och vill bli mörk, kan du inte göra det själv, då blir du grön.
5. om du är mörk och vill bli blond, kan du inte heller göra det själv, då blir du orange.
6. du kan få ett ojämt resultat, sotiga toppar tex.

jag har märkt att många av mina söta läsare är intresserad av lite frisör tips och fakta så de kanske är något jag kommer att blogga lite mer om ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0