ibland funderar man för mycket

idag gick jag inte till skolan, dels för att jag har 38graders feber fast de känns inte så, känns bara som en stor fet huvudvärk, sen så hade jag ingen lust heller. Känns som att jag borde gått för jag är starkare än såhär, än att sitta hemma och må dåligt, så på måndag ska jag gå har jag bara bestämt mig för. I helgen ska jag försöka vila upp mig så jag kan börja med träningen igen redan nästa vecka med sandra. vi har inte tränat på en månad nu. jag sitter och väntar på att anna ska komma hem till mig, vi ska antagligen inte göra så mycket, dricka te, prata, tjejgrejjer...ni vet. eftersom de flesta av mina kompisar har en pojkvän eller flickvän tycker jag att det är skönt att prata med anna, vi har samma killproblem så vi förstår varandra. men vi delar även mycket annat. det är en befrielse när man vet att man inte är ensam om en del saker, att känna gemenskap. för man har ju inte samma sak gemensamt med alla kompisar, man har helt enkelt olika saker gemensamt med olika vänner.

jag antar att jag börjar få ångest inför att fylla 18, bli vuxen, gå ut skolan och skaffa jobb och lägenhet, för det är ju inte långt kvar, ett år går fort. usch jag vill inte bli gammal haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0